esmaspäev, 16. september 2013

Ülikool

Kell on 7... Inglismaa aja järgi - ning mul juba silmad lahti ning uudistavad väljas toimuvat salamaailma. Öö oli külm. Prrr küll siin on ikka jahe. Sirli tuleb kell 8 minu ukse taha - olime kokkuleppinud et selleks ajaks saame kokku. Isa teeb kiire skype kõne meile ning küsib kas kõik ok. Käime läbi ühiselamu kohast ning Sirli saab uue võtme ning siis läheme shoppama. Ohsaa kui suur pood. käime ringi nagu peata kanad ja uurime mis toimub ja mida saab. Valik on suuur - kohe väga suur -ning müügil on igasuguseid asju. alates sinkidest mille sees on keedumuna kuni uhkete tortideni, mis on nii käsnakalle ja spidermani kujuga. Otsime aga pirukaid ning ei leia... Teeme juba teist tiiru peale ja lõpuks leiame soovitud asjad . Jess. Mina leian ka oma kauaigatsetud tee ülesse - Yorkshire Tea . Lõpuks saan selle. Wohoo.  Siis läheme maksma - siin poes on iseteenindavad kassad + veel teissugused iseteenindavad kassad + need kassapuldid või asjad + müüjad. ja see on veel selline keskmine poeke.

Läheme ühika, sööme kõhud täis ning räägime juttu. Sirli kirjutab oma kursavennale, et äkki saaks kokku ennem kui se suuuuuur aktus või asi on. Poiss on nõus ning tahab poes käia. ütleme et tuleme kaasa. Muidugi on sellel ka üks sõber kaasas ning neljakesi läheme poodi. Nalja on palju.  Inglaste huumor on ikka midagi. Viskan Micheali sõbraga nalja ( ei mäleta ta nime.). Räägime mismoodi on elu Eestis ja missugune Inglismaal. (Nad arvasid alguses et me Rootsist). Täitsa toredad kutid on.

Veidike hiljem läheme end ülikooli sisseregistreerima. Micheal tuleb kaasa , sest temalgi vaja seal ära käia. Teepeal pakutakse tasuta süüa õpilastele - tule võta burksi või viinereid. Jagaja näeb mind ja Sirlit, muigab ning küsib kus me pärit oleme - oleme nii eurooplaste nägu. Seletame et eestst ning küsib et mis kursusel oleme ja mis teeme. Nii viisakad on nad siin, et ajavad mind närvi. Aga samas on see niii armas. Nüüd läheme kolmekesi ning leiame selle megahoone ülesse. Ülikooli linnak on suuuur - tohutu. ja kõik need hooned on tohutult suured. Ja nad ehitavad veel juurde! Sisseregistreerimis kohta jõudes lendab meie juurde üks rohelise "best mate" särgiga neiu ja küsib kuidas aidata. seletan et ma lihtsalt tahan registreerida ja ta saadab mind järjekorda. Sirli liitub veidikese aja pärast. Mulle tuleb juure üks suure kõhuga onuke - küsib kas mul vaja enrollida.Ma noogutan ning ta võtab mu boarding pass'i ja passi, uurib veidike, seletab kuhu ma minema pean, annab mulle väikese ülikooli koti ning naeratab. Lähen Micheali juurde, sest Sirli ikka veel seisab järjekorras. Räägibe Michaliga juttu ning ta õpetab mind osasi sõnu hääldama, räägime aksendist ning mina õpetan talle veidike Eesti keelt. Sirli saab ka asjadega valmis ning siis läheme korra tagasi ühika.

Natukese ajapärast läheme et minna oma aktusele - Sirlil, Michalil ja ta sõbral on koos ühes hoones. Ma olen eraldi, otsin taga mingit Lighthouse'i (andke andeks aga me sisemaal ju). tiirutan juba pool tundi üksi, lootus kadunud, aitan ühte poissi ning siis saan ka ise abi. Üks tüdruk Sirli koridorist otsib samakohta mida mina, ning kahekesi leiamegi õige koha ülesse. Aktus kestab tundaega, on lõbus ning huvitav, istun kahe taiwani neiu kõrval ning me hakkame suhlema. Siis tuleb aeg kokkusaada oma kursusega. See on järgmises hoones mis kannab mine MC building või siis Millennium City Building. Seal teisel korrusel ning meid viiakse kohale. Kaks taiwani neidu istuvad minu juurde ning üritame üksteise nimesi selgeks saada ja tutvuda.

Kohale tulevad meie õppejõud - on kolm põhitegelast ja siis mingid teised onklid kes meile tunde hakkavad andma. Minu põhiõpetaja on täitsa tore onkel - viskab nalja oma kolleegidega ning õpilastega. Seletatakse lahti õppeained, kuidas valida, kuhu minna, kuidas õppimine pihta hakkab käima. Täitsa keeruline asi on - ega ma ei jaga seda siiamaani aga onud lubavad aidata ning lohutavad -neil võttis ainult sellest tunniplaanis aru saamine 6 aastat aega.

Peale loengut lähen otsin Sirli ülesse - teeme tiiru linnapeal kuid siis ajab vihmatiba meid tagasi ühika, peale selle on külm. Skype'is helistab emps , nii tore on kodustega rääkida . Tundub nagu oleks vahepeal möödunud mitukuud. Kas tõesti alles eile tulime siia? Misasja?
Hakkame kõne lõpetama, kui jälle hakkab tööle tuleandur.
Oh issand. 

minu yorksi

vaade aknast

väike ülikooli hoone

tänu neile oskame enamvähem liikuda

jalgpallistaadion. Go wolves

staadion

ülikooool

tsau Sirli

kirik


doubledecker. 

balti house:D 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar